Shuffleball

Brugt

Supersjovt bordspil der kan sætte gang i enhver fest.

Til fødselsdage, sportsfest, julefrokost, polterabend, havefester, legedage eller blot en hyggeaften med vennerne...

Ved leje af flere spil ydes rabat;

5-10 spil: -25% rabat

Mere end 10 spil: -35% rabat

Første døgn...........Kr. 100
Eft.flg døgn...........Kr.   50
Weekend...............Kr. 125

Spillet måler 122 x 33 cm

Flere detaljer

Yderligere information

Regler Shuffleball 1:

Det gælder om at score det højeste antal points ved at placere skiverne på de zoner, der giver mest

Spillerne står overfor hinanden – hver på sin side af spillefeltet. Hver spiller/hold får 6 skiver udleveret. Hver spiller/hold har sin farve.

Der trækkes lod om hvem der starter

Når alle skiver er spillet, sammentælles pointene og den spiller/hold der har opnået det højeste antal points har vundet.

Man må kun skubbe til de skiver der ligger i ”fri-zonen” eller i scorefeltet i modsatte ende.

Skubber man til en af modstanderholdets brikker, som ligger i scorezonen, genplaceres denne.

Når der ”skydes” skal man slippe skiven bagved linjen. Overtræder man linjen tæller skiven ikke.

Skiver der ligger i den ”frie zone” (zonen der ikke giver point) må/kan skubbes ind i scorezonen med den næste skive.

For at score point skal skiven være inde i scorezonen. Hvis en skive ligger delvis på linjen, gælder det point-antal, hvor størstedelen af skiven er placeret. 

Vinder

Den spiller/hold der først opnår 50 points (eller andet aftalt antal points) har vundet. Dvs. hver spiller/hold kaster sine 6 skiver og herefter sammentælles points i begge ender. Nye 6 skiver kastes og points sammentælles etc. Indtil den ene er forbi 50 points. Går begge spillere forbi 50 points i samme runde er det den spiller med flest points der vinder. Ved uafgjort spilles én skive, hvor højeste er vinder. Er det stadig uafgjort fortsættes med næste skive indtil den ene fører.

Spillevariation

Begge spillere spiller stadig fra hver deres side af spillefeltet, men man kan skifte side – så består muligheden for at skubbe modspillerens skive ud af scorefeltet.

 Regler Shuffleball 2:

 

Hvert hold har 6 kugler, som fordeles ligeligt blandt holdets spillere. Begge hold spiller fra samme ende.

Der trækkes lod om hvilket hold der starter. Herefter skiftes holdene – det er valgfrit for de enkelte hold i hvilken rækkefølge holdets spillere kaster.

Det gælder om at kure sin ”kugle” ned i modsatte ende, således at den lander i felterne 1, 2 eller 3.

Det er tilladt at skubbe til de ”kugler” der ligger på banen. Ryger ”kuglen” i renden, tæller den ikke med.

”kugler” der lander før point-felterne fungerer som ”garder” og skal således blive liggende (Må dog gerne skubbes væk jf ovennævnte)

Når hvert hold har kastet sine 6 ”kugler” sammentælles point på følgende vis;

Det hold der har den ”kugle” der ligger bedst placeret (længst fremme uden at være røget i renden) får point i forhold til det felt ”kuglen” ligger i. Dette hold får yderligere points for de ”kugler” der ligger bedre placeret end modstander-holdets bedste ”kugle”. Berører ”kuglen” stregen tæller den som det højeste points-antal.

Vinderen af en runde begynder den næste runde.

Det hold der først når 11 points vinder.

Der kan evt. aftales at spille bedst af 3 eller 5